Értelmi funkció zavara

segítséget kérő gyermeki kezekÉrtelmi funkciók zavara

Melyek azok a pszichikus funkciók, amelyek a 3-6 éves gyermek értelmi fejlődésében meghatározzák az írás, olvasás, számolás elsajátítását? Röviden így foglalhatók össze:

  • pontos és differenciált vizuális észlelés
  • hallott információk
  • összerendezett mozgás, szem-kéz koordináció
  • a látott-hallott információk összekapcsolásának képessége (keresztcsatornák” együttműködése)
  • rövid idejű vizuális-verbális memória
  • szándékos figyelem, kb. 10 perces figyelemkoncentráció

Ha felsorolt tényezők közül valamelyik funkció nem jól működik. akkor azt minél előbb korrigálni kell. Ebben jó eredmények érhetők el a megfelelő fejlesztőjátékok alkalmazásával.

Értelmi funkciók fejlesztésenevető gyerek toronyépítővel

Az értelmi funkciók fejlesztésénél nagyon fontos, hogy a „lépcsőfokokat” betartsuk, azaz az alábbi sorrendet vegyük figyelembe.

Az egyes területekhez tartozó fejlesztőjátékokról az almenükben olvashat, vagy kattintson a fenti linkekre és a szöveghez közvetlenül is eljuthat.