Hófehérke vagy a 48 törpe? – játék ajánló

Hófehérke vagy a 48 törpe? – játék ajánló

torpek-társasjatek

Egy pedagógus játékfejlesztő 48 törpéje elsősorban a vízuális észlelés és a figyelem terén fejlesztésre szoruló gyermekek számára tökéletes társasjáték. Bár most Hófehérkének nem jut szerep, viszont valószínű, hogy még az idősek is szívesen játszanának a törpe sereggel.

A Törpék társasjáték három féle módon játszható, kicsik és nagyok számára egyaránt szórakoztató elfoglaltságot nyújt.

A dobozban összesen 48 különböző törpe és 2 pakli kártya található. A kártyák a végrehajtandó utasításokat ábrázolják. A játék jó megfigyelőképességet, memóriát és gyorsaságot igényel. Lássuk akkor az egyes játékmódokat!

Találd meg a törpét! – vízuális észlelés fejlesztése

A játék lényege az, hogy a kártyán leírt tulajdonsággal rendelkező törpéket kell nagyon gyorsan összegyűjteni. Nehezítő körülmény, hogy ugyanaz a tulajdonság több törpén is megtalálható. A játék menete a következő.

  1. Helyezzük az összes törpe figuráját az asztalra, lehetőleg kör alakban.
  2. Alaposan keverjük össze a kártyacsomagot, és helyezzük a kör közepére arccal lefele.
  3. A kezdő játékos emelje fel a legfelső kártyát és hangosan olvassa fel a feladatot.
  4. Ezután tegye a kártyát egy jól látható helyre, ahol minden játékos könnyen megnézheti.
  5. A játékosok gyűjtsék össze a leírásnak megfelelő törpéket. A begyűjtött figurákat tegyék maguk elé.
  6. Amikor az összes törpe elfogyott az asztalról, számolják össze, hogy ki hány darab törpét gyűjtött.
  7. Akinek a legtöbb van, az a nyertes.

Keresd a mintát és színeket! – vízuális észlelés fejlesztése

törpék-társasjatek
A játék lényege az, hogy a kártyán látható mintával rendelkező törpéket kell összegyűjteni a lehető leggyorsabban. A minta lehet a törpe sapkáján, ruháján, vagy kiegészítő ruhadarabján, mindez több törpe figurán is megtalálható. A játék menete pedig a következő.

  1. Helyezzük a törpe figurákat az asztalra véletlenszerűen.
  2. Nevezzünk ki egy játékost osztónak, aki mindenkinek ad egy darab kártyát.
  3. Az osztás során a kártyák hátlapját szabad csak látni, a játékosok is arccal lefele tegyék maguk elé a kapott lapot.
  4. Amikor mindenki megkapta a lapját, a játék valójában akkor kezdődik.
  5. Mindenki fordítsa meg a lapját.
  6. A lapon ábrázolt mintával és színnel megegyező törpéket kell gyorsan összegyűjteni.
  7. Aki megtalálta az összes megfelelő törpét, új lapot húzhat és folytathatja a gyűjtögetést.
  8. Amikor az összes törpe elfogyott az asztalról, számolják össze, hogy kinek hány darab törpéje van.
  9. Az nyer, aki a legtöbb törpét gyűjtötte össze.

Hol vagy törptestvér?- memória fejlesztése

A játék lényege az, hogy a kiosztott 4 kártya valamelyikén látható mintával azonos törpékből hármat kell begyűjteni. Mivel a törpék arccal lefele vannak
az asztalon, ez egyben memória játék is.

A minta lehet a törpe sapkáján, ruháján, vagy kiegészítő ruhadarabján. Ugyanaz a tulajdonság több törpén is megtalálható. Hogyan játsszunk?

  1. Helyezzük a törpe figurákat arccal lefele az asztalra össze-vissza.
  2. Minden játékos kap 4 darab minta kártyát, amiket  mintával felfele maga elé helyez.
  3. Ha mindenki megkapta a 4 kártyáját, a kezdő játékos felemel egy törpefigurát és összehasonlítja az előtte levő kártyákkal.
  4. Ha a törpe ruhájának vagy más részének a mintája megegyezik valamelyik kártya mintájával, megtarthatja a törpét.
  5. Ellenkező esetben ugyanoda vissza kell tennie, ahonnan elvette, arccal lefele.
  6. A következő játékosok sorban ugyanígy játszanak.
  7. A játék akkor ér véget, amikor valakinek 3 azonos mintájú törpéje van.
  8. Ne felejtsük el, hogy a minta lehet a ruhán, a sapkán, vagy az övön.
  9. Aki jól megfigyeli a korábban felemelt törpék mintáját, az azonnal begyűjtheti a számára megfelelő lapot anélkül, hogy fel kellene emelnie egy törpefigurát.

Lejegyezte: Mihály Katalin